مقالات روان شناسی و نظریه های روان شناسی و اعتیاد اینترنتی

مقالات و نظریه های روان شناسی و مقالات روان شناسی اینترنت و اعتیاد به اینترنت و اختلالات رفتاری و روانی و روان شناختی

مقالات روان شناسی و نظریه های روان شناسی و اعتیاد اینترنتی

مقالات و نظریه های روان شناسی و مقالات روان شناسی اینترنت و اعتیاد به اینترنت و اختلالات رفتاری و روانی و روان شناختی

چگونه با همسر خود صحبت کنیم؟

چگونه با همسر خود صحبت کنیم؟
زن و شوهر در خانه هر روز با همدیگر ارتباط برقرار می کنند. اگر آن ها بخواهند در این ارتباط موفق باشند باید به مهارت های تعامل میان افراد مسلط شوند. از جمله این مهارت ها صحبت کردن است.

صحبت کردن یا گفت و گو عبارت است از:
برقراری ارتباط و تعامل با حداقل یک فرد دیگر، تقریباً همه ما می توانیم با دیگران صحبت کنیم. با وجود این، برخی از همسران از صحبت کردن و حرف زدن با شریک زندگی خودشان طفره می روند و برخی با وجود این ارتباط نمی توانند به راحتی سر صحبت را با همسرشان باز کنند و روابط خود را ادامه دهند.
به یاد داشته باشید افراد معمولاً دوست دارند درباره ی خود و تجربیاتشان صحبت کنند. پس رمز موفقیت گفت و گو در آن است که به موضوع های مورد علاقه یکدیگر بپردازیم. روش دیگر آن است که درباره مسائل روز صحبت کنیم، به نشانه های غیر کلامی بیشتر توجه کنیم و نظر مخالف خود را طوری بیان کنیم که طرف ما ناراحت نشود و سعی کنیم مؤدب باشیم. پرسیدن بهترین وسیله برای آغاز و ادامه ی گفت و گو است. پرسیدن دیگران را به راحت تر صحبت کردن دلگرم و تشویق می کند. برای اینکه پرسش های ما مفید و مؤثر باشد، بهتر است با پرسش های ساده و کوتاه آغاز کنیم و بعد از هر پرسش منتظر شنیدن پاسخ باشیم. اجازه دهیم همسرمان مطمئن شود که ما به حرف های او گوش می دهیم. این کار را با گفتار خود به مخاطب با لفظ«بله» و نگاه کردن به او انجام می دهیم.
بهتر است مردان بدانند، زن ها دوست دارند که ساعت ها در کنار همسرشان بنشینند و صحبت کنند. مردان موفق مردانی هستند که لحظه های زیبایی را با صحبت کردن با همسرشان خلق می کنند. به یاد داشته باشید زنان هر چه صحبت کنند به همان اندازه تخلیه می شوند و هیجانات و استرس ها و فشارهای روحی و روانی خود را با صحبت کردن از بین می برند.
با کمال لذت به صحبت های آن ها گوش کنید. البته بدون تماشا کردن تلویزیون و خواندن روزنامه و یا انجام کارهای اداری.

منبع:نشریه راه کمال- شماره 30
نویسنده: دکتر جواد وند نوروز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد