مقالات روان شناسی و نظریه های روان شناسی و اعتیاد اینترنتی

مقالات و نظریه های روان شناسی و مقالات روان شناسی اینترنت و اعتیاد به اینترنت و اختلالات رفتاری و روانی و روان شناختی

مقالات روان شناسی و نظریه های روان شناسی و اعتیاد اینترنتی

مقالات و نظریه های روان شناسی و مقالات روان شناسی اینترنت و اعتیاد به اینترنت و اختلالات رفتاری و روانی و روان شناختی

ازدواج آسان یک معما شده

ازدواج آسان یک معما شده
مشاور سابق استانداری فارس و محقق در حوزه زنان گفت: نهادهای مختلفی باید برای فرهنگ‌سازی ازدواج آسان تلاش کنند هم‌اکنون ازدواج آسان معروفی است که در جامعه به منکر تبدیل شده یعنی اقدام بسیار شایسته در جامعه به یک موضوع ناپسند تبدیل شده است.
مریم اردبیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان فارس در‌خصوص فرهنگ‌سازی ازدواج آسان در جامعه گفت: تمام افراد در جامعه نسبت به موضوع اشاعه ازدواج آسان وظیفه دارند.
وی افزود: نهادهای مختلفی باید برای فرهنگ‌سازی ازدواج آسان تلاش کنند هم‌اکنون ازدواج آسان معروفی است که در جامعه به منکر تبدیل شده یعنی اقدام بسیار شایسته در جامعه به یک موضوع ناپسند تبدیل شده است.
مشاور سابق امور بانوان استانداری فارس با بیان اینکه هم‌اکنون در جامعه به ازدواج آسان و کم‌هزینه نگاه تحقیرآمیزی می‌شود، گفت: وظیفه اصلی متولیان فرهنگی است که این امر پسندیده و توصیه شده در اسلام را فرهنگ‌سازی کنند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی بر مسئله فرهنگ‌سازی ازدواج آسان تأکید کردند بنابراین سخنان مقام معظم رهبری باید به مرحله اجرا برسد نه اینکه در‌ رابطه با آن صرفاً سخنرانی و همایش گذاشت.
این پژوهشگر حوزه زنان و خانواده بیان کرد: هم‌اکنون دختران و پسران جوان تلاش می‌کنند تا از طریق صرف هزینه‌های سنگین ازدواج خود را به‌یادماندنی کنند در حالیکه باید در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به آنها بیاموزیم که با جنبه‌هایی فرهنگی و نه صرفاً مادی نیز می‌توان ازدواجی به یادماندنی داشت.
مقام معظم رهبری در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی بر مسئله فرهنگ‌سازی ازدواج آسان تأکید کردند بنابراین سخنان مقام معظم رهبری باید به مرحله اجرا برسد نه اینکه در‌ رابطه با آن صرفاً سخنرانی و همایش گذاشت
اردبیلی گفت: جوانان و حتی خانواده‌ها هنوز یاد‌ نگرفته‌اند که چگونه می‌توان شادی و نشاط را بدون گناه تجربه کرد؛ بسیاری از افراد به‌دنبال برپایی مراسم ازدواج پرهزینه هستند در حالیکه اسراف یکی از اعمال نکوهش شده در دین اسلام است اما کمتر فردی به این موضوع توجه می‌کند.
منبع :فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد